Vad är CRM-system?

CRM (Customer Relationship Management) handlar om strategiskt arbete med bolagets kundrelationer. Förmågan att jobba strategiskt med CRM bottnar ofta i ett systemstöd där bolagets kunddata administreras och automatiseras för att kunna optimera kundrelationerna. Anledningarna till varför CRM-system är viktigt är många, men förenklat handlar det om struktur, effektivisering, tillgänglighet och att kunna ge kunderna en upplevelse av högsta klass!

CRM-system Pivotal

Vad är CRM?

Frågar du oss så är dock CRM-system mer än bara ett system där data lagras. CRM för oss är en strategi och ett tillvägagångssätt för att göra både kunder och medarbetare nöjda! Företag som kan erbjuda det där lilla extra, som kan få kunden att känna sig speciell genom hela kundresan, har större möjlighet att lyckas i dagens tuffa konkurrenssituation. Genom att jobba strategiskt utifrån ett smart CRM-system, med allt från stöd för affärsprocesser till ärendehantering och marknadsföring, ger ni er goda förutsättningar att lyckas. Ett smart CRM-system gör dessutom att era medarbetare blir mer effektiva och kan fokusera på det som genererar värde, snarare än att fastna i administrativt arbete eller i sökande efter information.

Vad gör ett CRM-system?

Ja det beror helt enkelt på hur ditt företags behov ser ut. Ett CRM-system ska stödja er i vardagen, accelerera era dagliga uppgifter och processer samt automatisera det som går för att göra er effektivare. Behoven är olika och därför varierar också systemlösningarna, däremot finns det ett antal moment som ofta är en viktig del i användandet av CRM-systemet. Exempelvis möjligheten att få en helhetsbild av kunden via kontaktuppgifter, dokument, offerter och anteckningar samlade på ett och samma ställe, tillgängligt för alla.

Värde för både kunder, medarbetare och ledning!

Vi tror på att goda relationer skapar bra affärer, där spelar ditt CRM-system en betydande roll! Kan du på ett effektivt och strukturerat sätt få en helhetsbild av kunden samtidigt som systemet hjälper dig med den upplevda kundresan ligger du bra till. Har du dessutom ett CRM-system som är enkelt, roligt och effektivt att arbeta i kommer du få ännu nöjdare medarbetare och förmodligen också en proffsigare leverans gentemot kund. Ur ett ledarperspektiv ges du dessutom via ett smart CRM-system goda förutsättningar för analys, uppföljning och proaktiv coaching av dina medarbetare.