CRM

Låt samarbetet mellan flera avdelningar flöda där alla har samma information i ett och samma system. Det är enklare än vad du tror.

Full kontroll med ett kraftfullt CRM

Få full kontroll på dina kundrelationer, dina affärer från lead till påskrivet avtal och din kundservice.

Spara tid

Säg hej då till att flytta data manuellt. Låt systemet sköta det administrativa och spara tid till mer värdefulla arbetsuppgifter. 

Processkontroll

Vem gör vad när? Få full kontroll på hela processen, vad som är gjort, vad ska göras och vem som ska utföra det.

Kunddata som alla når

Ett perfekt verktyg som både sälj, marknad och kundservice kan samarbeta i.

CRM som uppfyller Chessits krav.

Vi vill ge våra kunder systemlösningar som går att lita på. Vi har tittat på många olika CRM-system och vi har valt att arbeta med de som enkelt och hållbart kan anpassas till verksamhetens behov. System som är flexibla, har en ärlig affärsmodell och väldigt användarvänligt.

Creatio

Ett low-code CRM som återvänder som ledare på Gartners Magic Quadrant för Sales Force Automation. Här får du kombinationen av fullskalig CRM med en visuell processmotor som gör att du snabbt kan skapa stöd för dina affärsprocesser utan att använd kod.

Ett CRM för er som vill ha styrkor inom både sälj, marketing automation och kundtjänstlösningar. Chessit är Skandinavisk partner för Creatio.

Pivotal CRM

Ett extremt flexibelt CRM som byggs utifrån verksamhetens behov och processer. Det gör det till en fantastisk utvecklingsplattform. Ett verktyg som kan vara navet till verksamhetens hela systemkarta.

Fyra tecken på att du behöver ett CRM.

Föråldrat CRM

Ni är fast med en gammal och daterad lösning som har stagnerat och har inte längre kapaciteten eller förmågan att stötta verksamhetens behov för framtiden. 

Excel-ark

Ni arbetar med information i Excel-ark och genom E-postmeddelanden. Ni saknar stöd för att strukturera och arbeta med automatiserad information.

Saknar integrationer

Av någon anledning lyckas ni inte integrera era system och verktyg så att de kan dela och utbyta data och information med varandra.

Digital resa

Ni befinner er i början på en digital resa och vill hitta ett smart och effektivt sätt som era medarbetare kan arbeta på.

Fyra tecken på att du behöver ett CRM.

fyra tecken på crm

CRM och det nya moderna arbetssättet.

När alla avdelningar kan arbeta i samma system vare sig de är på kontoret eller på distans.

crm roller små

Företagsledning

Ledningen kan känna trygghet i att snabbt få tillgång till historik, nutid och prognoser. Ta rätt beslut med rätt data och följ KPI:er på snygga dashboards. 

Säljavdelningen

All kunddata på ett och samma ställe. Tydlig översikt på säljprocessen och alla relationer och offerter i pipen. Säljarna slipper lägga en massa tid på administrationen och får mer tid till den viktiga kundrelationen.

Marknadsavdelningen

Har full kontroll över sin budget, marknadsevent och kampanjer. De vet vad som genererar affärer och hur kundresan ser ut. De kan även sköta sina automatiserade kommunikationsutskick och mäta sina KPI:er. Marketing automation kommer du långt med!

Ärendehantering

Kundservice och ärendehanteringen får ordning och reda. En fantastisk överblick över hela processen, vem gör vad och när. Vad är gjort och vad behöver åtgärdas? Dessutom kan kunderna själva lägga upp ärenden, svara på enkäter m.m.

Distansarbetet

Alla avdelningar kan njuta av automatiserade återkommande arbetsuppgifter. All data kan dessutom nås från alla, oavsett roll. Medarbetarna får ut mer av sin tid och göra ett bättre, mer träffsäkert arbete – ett arbete som dessutom kan skötas på distans. 

crm roller stor

En strategi för hela verksamhetens relationer.

CRM - Bättre relationer, proffsigt bemötande och ökad försäljning. Med rätt stöd blir hela verksamheten ett stort säljmaskineri. Fyll i dina uppgifter så hör vi av oss.




CRM-strategi

Vi tar tillsammans fram en strategi för hur CRM kan stötta era verksamhetsmål. Hur ska systemet användas och varför i nutid och för framtiden.

Beroenden och begränsningar

Vi tittar vilka beroenden och begränsningar som verksamheten har. Så vi vet hur CRM-systemet bäst anpassas efter just er verksamhet.
* Vem behöver stöd för vad? Hur ska kunddatan användas?
* Vilka processer har ni och hur kan arbetssättet stöttas?

Rekommendation av lösning

Nu har vi allt vi behöver. Nu kan vi anpassa en hållbar och skalbar CRM-lösning som möter behoven för just er verksamhet.

Våra senaste artiklar om CRM.

creatio atlas banner

Effektivisera med Creatio 8.0 Atlas

Creatios nya uppdatering 8.0 Atlas innehåller omgjorda funktioner som inte kräver kod och är uppdelat i tre huvudsakliga områden No-Code Console, Freedom UI och Composable Approach. En No Code-plattform som hjälper dig att automatisera arbetsflöden och att bygga applikationer med en otrolig frihet.

Läs mer →

Några frågor om CRM

Här svarar vi på några vanliga frågor vi brukar få.

CRM står för Customer Relationship Management. Det är ett system som behåller och strukturerar information kring ert företags kunder och era relationer. CRM-system ska ge stöd för flera av verksamhetens avdelningar så de ska kunna arbeta mer effetivt och samordnat. Till ett CRM hör ofta stöd i form av affärsprocesser och kommunikation direkt med kunder.

Ett CRM ger organisatorisk överblick över hur hela kundarbetet fungerar och vad som finns i arbetsflödet i närtid. Det ger även ett stöd till både säljare, marknadsroller och ärendehantering som kan ha all sin information på en plats. CRM-system kan med fördel synkroniseras med era favorit -applikationer eller existerande verktyg för att nå automation och harmoni. Olika integrationer med andra verktyg kan generera hundratals möjligheter av hög kvalité med ett klick.

En CRM strategi innehåller uppsatta mål kring hur ni vill arbeta och hur ni vill bryta igenom mot konkurrenter. Chessit ställer tuffa frågor och utmanar för att koka ner situationen i verksamheten för att på så vis hitta styrkor och hinder i nuläget. Vi tittar på hur processen kring kundarbetet ser ut idag och hur den kan implementeras i CRM för att ge ett stöd och automatisera delar av processen. Vi ser över viktiga verktyg vi vill integrera CRM med och hur ett CRM fungerar i den aktuella digitala miljön.

featured

Är det dags att effektivisera?

Vi är bara ett klick bort.

Om oss

Chessit är ett tjänstebolag och framtida SaaS-bolag som grundades 2006. Sedan dess har vi hjälpt våra kunder att vara i digital framkant genom att digitalisera och automatisera arbetsflöden, så de kan skala upp sin verksamhet hållbart samt spara tid och pengar

© 2021 Chessit AB. All rights reserved.
Image and icon credits
Integritetspolicy